Case study

Budowa wizerunku
i wzrost społeczności

Case study obejmuje współpracę contentową z marką founders. Efektem działania była budowa i umocnienie wizerunku na tle konkurencji oraz zwiększenie liczby klientów, którzy zaufali marce i wzięli udział w organizowanych przez nią wydarzeniach.

Case study obejmuje współpracę contentową z marką founders. Efektem działania była budowa i umocnienie wizerunku na tle konkurencji oraz zwiększenie liczby klientów, którzy zaufali marce i wzięli udział w organizowanych przez nią wydarzeniach.

zwiększenie liczby klientów, wybierających ofertę marki

5-krotny wzrost liczby obserwujących w social media

umocnienie wizerunku marki w oczach odbiorców

zwiększenie liczby klientów, wybierających ofertę marki

5-krotny wzrost liczby obserwujących w social media

umocnienie wizerunku marki w oczach odbiorców

Zacznijmy od początku...

Marka founders odpowiada za rozwój dwóch głównych inicjatyw:

Konferencja ludzi biznesu

www.foundersmind.pl

Wyjazdy dla przedsiębiorców

www.founderscamp.pl

Konferencja ludzi biznesu

www.foundersmind.pl

Wyjazdy dla przedsiębiorców

www.founderscamp.pl

Wyjazdy dla przedsiębiorców

www.founderscamp.pl

Etapy współpracy

#1

Analiza i audyt
Klient: B2B

#2

Strategia contentowa
oparta o pain points klienta

#3

Wprowadzenie
Brand Purpose

#1

Analiza i audyt
Klient: B2B

#2

Strategia contentowa
oparta o pain points klienta

#3

Wprowadzenie
Brand Purpose

#1

Analiza i audyt
Klient: B2B

#2

Strategia contentowa
oparta o pain points klienta

#3

Wprowadzenie
Brand Purpose

#4

Ujednolicenie
wizerunku i narracji

#5

Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii

#4

Ujednolicenie
wizerunku i narracji

#5

Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii

#4

Ujednolicenie
wizerunku i narracji

#5

Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii

Wyzwania

Wyzwania

#1

Analiza i audyt

  • Marketing B2B
    Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów biznesowych (w tym przypadku przedsiębiorców), którzy mają zupełnie inne wymagania niż konsumenci indywidualni, wymaga dogłębnej analizy ich specyficznych punktów bólu, celów i motywacji.
  • Segmentacja grupy docelowej
    Klienci B2B są zróżnicowani, co wymaga starannego segmentowania społeczności – startupowcy, doświadczeni przedsiębiorcy, inwestorzy, etc.
  • Ograniczona dostępność danych
    Uzyskanie szczegółowych i wiarygodnych danych na temat zachowań i preferencji biznesowych odbiorców bywa trudniejsze niż w marketingu B2C.

Marketing B2B
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów biznesowych (w tym przypadku przedsiębiorców), którzy mają zupełnie inne wymagania niż konsumenci indywidualni, wymaga dogłębnej analizy ich specyficznych punktów bólu, celów i motywacji.

Segmentacja grupy docelowej
Klienci B2B są zróżnicowani, co wymaga starannego segmentowania społeczności – startupowcy, doświadczeni przedsiębiorcy, inwestorzy, etc.

Ograniczona dostępność danych
Uzyskanie szczegółowych i wiarygodnych danych na temat zachowań i preferencji biznesowych odbiorców bywa trudniejsze niż w marketingu B2C.

#2

Strategia contentowa

  • Identyfikacja realnych problemów odbiorców
    Konieczne było zrozumienie głównych pain points klienta, w tym przypadku przedsiębiorców, takie jak wyzwania z budową zespołów, skalowanie biznesu, rozwojem kompetencji lidera, zarządzaniem cashflow, budową procesów, etc.
  • Tworzenie wartościowych treści
    Content musi być wysoko merytoryczny i dostosowany do wymagań biznesowych odbiorców – przeciętne lub ogólne treści nie wzbudziłyby ich zainteresowania.
  • Zachowanie równowagi między edukacją a inspiracją
    Przyciągnięcie przedsiębiorców wymaga połączenia wartości edukacyjnych z inspiracją, osiągającym tym samym niełatwy, acz skuteczny balans merytoryczny treści.

Identyfikacja realnych problemów odbiorców
Konieczne było zrozumienie głównych pain points klienta, w tym przypadku przedsiębiorców, takie jak wyzwania z budową zespołów, skalowanie biznesu, rozwojem kompetencji lidera, zarządzaniem cashflow, budową procesów, etc.

Tworzenie wartościowych treści
Content musi być wysoko merytoryczny i dostosowany do wymagań biznesowych odbiorców – przeciętne lub ogólne treści nie wzbudziłyby ich zainteresowania.

Zachowanie równowagi między edukacją a inspiracją
Przyciągnięcie przedsiębiorców wymaga połączenia wartości edukacyjnych z inspiracją, osiągającym tym samym niełatwy, acz skuteczny balans merytoryczny treści.

#3

Wprowadzenie Brand Purpose

  • Budowanie spójności w kontekście misji marki
    Wyartykułowanie i komunikacja idei „Founders – razem budujemy polski biznesowy ekosystem” wymagała nie tylko jasnego przekazu, ale również dostosowania go do oczekiwań odbiorców biznesowych.
  • Zdobycie zaufania odbiorców
    Wprowadzenie „brand purpose” musiało zostać poparte autentycznymi działaniami i przykładami – odbiorcy B2B oczekują dowodów na prawdziwość deklarowanych wartości.
  • Przyjęcie odpowiedniego tonu komunikacji
    Narracja dotycząca celu marki musiała być jednocześnie inspirująca, jak i rzeczowa, bogata w zagadnienia z tematyki biznesowej.

Budowanie spójności w kontekście misji marki
Wyartykułowanie i komunikacja idei „Founders – razem budujemy polski biznesowy ekosystem” wymagała nie tylko jasnego przekazu, ale również dostosowania go do oczekiwań odbiorców biznesowych.

Zdobycie zaufania odbiorców
Wprowadzenie „brand purpose” musiało zostać poparte autentycznymi działaniami i przykładami – odbiorcy B2B oczekują dowodów na prawdziwość deklarowanych wartości.

Przyjęcie odpowiedniego tonu komunikacji
Narracja dotycząca celu marki musiała być jednocześnie inspirująca, jak i rzeczowa, bogata w zagadnienia z tematyki biznesowej.

#4

Budowa wizerunku i narracji

  • Spójność w komunikacji | Brand visual identity
    Zachowanie jednolitego wizerunku w różnych kanałach komunikacji wymagało szczegółowego planu i wypracowania standardów wobec wizerunku i tożsamości marki.
  • Balans między profesjonalizmem a dostępnością
    Komunikacja w tonie biznesowym, jednocześnie przystępna i budująca relacje – przesadne formalizmy mogłyby zniechęcać odbiorców.
  • Dostosowanie do dynamicznej grupy odbiorców
    Elastyczna narracja, trafiająca zarówno do młodych przedsiębiorców, jak i doświadczonych liderów biznesu.

Spójność w komunikacji | Brand visual identity
Zachowanie jednolitego wizerunku w różnych kanałach komunikacji wymagało szczegółowego planu i wypracowania standardów wobec wizerunku i tożsamości marki.

Balans między profesjonalizmem a dostępnością
Komunikacja w tonie biznesowym, jednocześnie przystępna i budująca relacje – przesadne formalizmy mogłyby zniechęcać odbiorców.

Dostosowanie do dynamicznej grupy odbiorców
Elastyczna narracja, trafiająca zarówno do młodych przedsiębiorców, jak i doświadczonych liderów biznesu.

#5

Wdrożenie i egzekucja strategii

  • Konsekwencja w działaniach
    Utrzymanie spójności przekazu podczas realizacji różnych elementów strategii, takich jak publikacje treści, organizacja wydarzeń czy kampanie marketingowe.
  • Zaangażowanie społeczności
    Skuteczne aktywizowanie przedsiębiorców i budowanie ich zaangażowania w społeczność wymagało regularnych, przemyślanych działań contentowych.
  • Pomiar wyników i optymalizacja
    Monitorowanie efektów strategii, zwłaszcza w kontekście budowania wizerunku i zaufania oraz zaangażowania społeczności w wydarzeniach organizowanych przez markę.

Konsekwencja w działaniach
Utrzymanie spójności przekazu podczas realizacji różnych elementów strategii, takich jak publikacje treści, organizacja wydarzeń czy kampanie marketingowe.

Zaangażowanie społeczności
Skuteczne aktywizowanie przedsiębiorców i budowanie ich zaangażowania w społeczność wymagało regularnych, przemyślanych działań contentowych.

Pomiar wyników i optymalizacja
Monitorowanie efektów strategii, zwłaszcza w kontekście budowania wizerunku i zaufania oraz zaangażowania społeczności w wydarzeniach organizowanych przez markę.

Efekty współpracy

Zwiększenie liczby klientów uczestników w wydarzeniach
Wzrost obserwujących na Linkedinie oraz Instagramie
Posty social media
Zbudowanie więzi i zaufania w oczach odbiorców
Kompleksowy branding
Kreacja wizerunku w nowoczesnym, biznesowym tonie
Nadanie wyższego celu marce i unikalnej narracji
Zwiększenie liczby klientów uczestników w wydarzeniach
Wzrost obserwujących na Linkedinie oraz Instagramie
Posty social media
Zbudowanie więzi i zaufania w oczach odbiorców
Kompleksowy branding
Kreacja wizerunku w nowoczesnym, biznesowym tonie
Nadanie wyższego celu marce i unikalnej narracji
Branding wydarzenia

Topowe lokalizacje Warszawy

Współpraca obejmowała branding wydarzeń, które miały miejsce w topowych lokalizacjach w Warszawie, m.in. w PGE Narodowym, Pałacu Kultury i Nauki oraz w Multikinie w Złotych Tarasach.

Współpraca obejmowała branding wydarzeń, które miały miejsce w topowych lokalizacjach w Warszawie, m.in. w PGE Narodowym, Pałacu Kultury i Nauki oraz w Multikinie w Złotych Tarasach.

Key visual identity

Budowa biznesowego wizerunku

Efektem działania była kreacja biznesowego wizerunku flagowego projektu founders – konferencji Founders Mind zrzeszającej setki polskich przedsiębiorców.

Efektem działania była kreacja biznesowego wizerunku flagowego projektu founders – konferencji Founders Mind zrzeszającej setki polskich przedsiębiorców.

Social media

5-krotny wzrost obserwatorów

Efektem współpracy był wzrost liczby uczestników w organizowanych przez markę wydarzeniach oraz zwiększenie liczby obserwatorów na platformach Linkedin oraz Instagram.

Efektem współpracy był wzrost liczby uczestników w organizowanych przez markę wydarzeniach oraz zwiększenie liczby obserwatorów na platformach Linkedin oraz Instagram.

Chcesz podobnie
rozwinąć firmę?

SŁOWIARA jest tu po to, aby natchnąć Ciebie oraz Twój brand do działania!