Case study
Budowa wizerunku
i wzrost społeczności
Case study obejmuje współpracę contentową z marką founders. Efektem działania była budowa i umocnienie wizerunku na tle konkurencji oraz zwiększenie liczby klientów, którzy zaufali marce i wzięli udział w organizowanych przez nią wydarzeniach.
Case study obejmuje współpracę contentową z marką founders. Efektem działania była budowa i umocnienie wizerunku na tle konkurencji oraz zwiększenie liczby klientów, którzy zaufali marce i wzięli udział w organizowanych przez nią wydarzeniach.
zwiększenie liczby klientów, wybierających ofertę marki
5-krotny wzrost liczby obserwujących w social media
umocnienie wizerunku marki w oczach odbiorców
zwiększenie liczby klientów, wybierających ofertę marki
5-krotny wzrost liczby obserwujących w social media
umocnienie wizerunku marki w oczach odbiorców
Zacznijmy od początku...
Marka founders odpowiada za rozwój dwóch głównych inicjatyw:
Konferencja ludzi biznesu
Wyjazdy dla przedsiębiorców
Etapy współpracy
#1
Analiza i audyt
Klient: B2B
#2
Strategia contentowa
oparta o pain points klienta
#3
Wprowadzenie
Brand Purpose
#1
Analiza i audyt
Klient: B2B
#2
Strategia contentowa
oparta o pain points klienta
#3
Wprowadzenie
Brand Purpose
#1
Analiza i audyt
Klient: B2B
#2
Strategia contentowa
oparta o pain points klienta
#3
Wprowadzenie
Brand Purpose
#4
Ujednolicenie
wizerunku i narracji
#5
Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii
#4
Ujednolicenie
wizerunku i narracji
#5
Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii
#4
Ujednolicenie
wizerunku i narracji
#5
Wdrożenie i egzekucja
opracowanej strategii
Wyzwania
Wyzwania
#1
Analiza i audyt
- Marketing B2B
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów biznesowych (w tym przypadku przedsiębiorców), którzy mają zupełnie inne wymagania niż konsumenci indywidualni, wymaga dogłębnej analizy ich specyficznych punktów bólu, celów i motywacji. - Segmentacja grupy docelowej
Klienci B2B są zróżnicowani, co wymaga starannego segmentowania społeczności – startupowcy, doświadczeni przedsiębiorcy, inwestorzy, etc. - Ograniczona dostępność danych
Uzyskanie szczegółowych i wiarygodnych danych na temat zachowań i preferencji biznesowych odbiorców bywa trudniejsze niż w marketingu B2C.
Marketing B2B
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów biznesowych (w tym przypadku przedsiębiorców), którzy mają zupełnie inne wymagania niż konsumenci indywidualni, wymaga dogłębnej analizy ich specyficznych punktów bólu, celów i motywacji.
Segmentacja grupy docelowej
Klienci B2B są zróżnicowani, co wymaga starannego segmentowania społeczności – startupowcy, doświadczeni przedsiębiorcy, inwestorzy, etc.
Ograniczona dostępność danych
Uzyskanie szczegółowych i wiarygodnych danych na temat zachowań i preferencji biznesowych odbiorców bywa trudniejsze niż w marketingu B2C.
#2
Strategia contentowa
- Identyfikacja realnych problemów odbiorców
Konieczne było zrozumienie głównych pain points klienta, w tym przypadku przedsiębiorców, takie jak wyzwania z budową zespołów, skalowanie biznesu, rozwojem kompetencji lidera, zarządzaniem cashflow, budową procesów, etc. - Tworzenie wartościowych treści
Content musi być wysoko merytoryczny i dostosowany do wymagań biznesowych odbiorców – przeciętne lub ogólne treści nie wzbudziłyby ich zainteresowania. - Zachowanie równowagi między edukacją a inspiracją
Przyciągnięcie przedsiębiorców wymaga połączenia wartości edukacyjnych z inspiracją, osiągającym tym samym niełatwy, acz skuteczny balans merytoryczny treści.
Identyfikacja realnych problemów odbiorców
Konieczne było zrozumienie głównych pain points klienta, w tym przypadku przedsiębiorców, takie jak wyzwania z budową zespołów, skalowanie biznesu, rozwojem kompetencji lidera, zarządzaniem cashflow, budową procesów, etc.
Tworzenie wartościowych treści
Content musi być wysoko merytoryczny i dostosowany do wymagań biznesowych odbiorców – przeciętne lub ogólne treści nie wzbudziłyby ich zainteresowania.
Zachowanie równowagi między edukacją a inspiracją
Przyciągnięcie przedsiębiorców wymaga połączenia wartości edukacyjnych z inspiracją, osiągającym tym samym niełatwy, acz skuteczny balans merytoryczny treści.
#3
Wprowadzenie Brand Purpose
- Budowanie spójności w kontekście misji marki
Wyartykułowanie i komunikacja idei „Founders – razem budujemy polski biznesowy ekosystem” wymagała nie tylko jasnego przekazu, ale również dostosowania go do oczekiwań odbiorców biznesowych. - Zdobycie zaufania odbiorców
Wprowadzenie „brand purpose” musiało zostać poparte autentycznymi działaniami i przykładami – odbiorcy B2B oczekują dowodów na prawdziwość deklarowanych wartości. - Przyjęcie odpowiedniego tonu komunikacji
Narracja dotycząca celu marki musiała być jednocześnie inspirująca, jak i rzeczowa, bogata w zagadnienia z tematyki biznesowej.
Budowanie spójności w kontekście misji marki
Wyartykułowanie i komunikacja idei „Founders – razem budujemy polski biznesowy ekosystem” wymagała nie tylko jasnego przekazu, ale również dostosowania go do oczekiwań odbiorców biznesowych.
Zdobycie zaufania odbiorców
Wprowadzenie „brand purpose” musiało zostać poparte autentycznymi działaniami i przykładami – odbiorcy B2B oczekują dowodów na prawdziwość deklarowanych wartości.
Przyjęcie odpowiedniego tonu komunikacji
Narracja dotycząca celu marki musiała być jednocześnie inspirująca, jak i rzeczowa, bogata w zagadnienia z tematyki biznesowej.
#4
Budowa wizerunku i narracji
- Spójność w komunikacji | Brand visual identity
Zachowanie jednolitego wizerunku w różnych kanałach komunikacji wymagało szczegółowego planu i wypracowania standardów wobec wizerunku i tożsamości marki. - Balans między profesjonalizmem a dostępnością
Komunikacja w tonie biznesowym, jednocześnie przystępna i budująca relacje – przesadne formalizmy mogłyby zniechęcać odbiorców. - Dostosowanie do dynamicznej grupy odbiorców
Elastyczna narracja, trafiająca zarówno do młodych przedsiębiorców, jak i doświadczonych liderów biznesu.
Spójność w komunikacji | Brand visual identity
Zachowanie jednolitego wizerunku w różnych kanałach komunikacji wymagało szczegółowego planu i wypracowania standardów wobec wizerunku i tożsamości marki.
Balans między profesjonalizmem a dostępnością
Komunikacja w tonie biznesowym, jednocześnie przystępna i budująca relacje – przesadne formalizmy mogłyby zniechęcać odbiorców.
Dostosowanie do dynamicznej grupy odbiorców
Elastyczna narracja, trafiająca zarówno do młodych przedsiębiorców, jak i doświadczonych liderów biznesu.
#5
Wdrożenie i egzekucja strategii
- Konsekwencja w działaniach
Utrzymanie spójności przekazu podczas realizacji różnych elementów strategii, takich jak publikacje treści, organizacja wydarzeń czy kampanie marketingowe. - Zaangażowanie społeczności
Skuteczne aktywizowanie przedsiębiorców i budowanie ich zaangażowania w społeczność wymagało regularnych, przemyślanych działań contentowych. - Pomiar wyników i optymalizacja
Monitorowanie efektów strategii, zwłaszcza w kontekście budowania wizerunku i zaufania oraz zaangażowania społeczności w wydarzeniach organizowanych przez markę.
Konsekwencja w działaniach
Utrzymanie spójności przekazu podczas realizacji różnych elementów strategii, takich jak publikacje treści, organizacja wydarzeń czy kampanie marketingowe.
Zaangażowanie społeczności
Skuteczne aktywizowanie przedsiębiorców i budowanie ich zaangażowania w społeczność wymagało regularnych, przemyślanych działań contentowych.
Pomiar wyników i optymalizacja
Monitorowanie efektów strategii, zwłaszcza w kontekście budowania wizerunku i zaufania oraz zaangażowania społeczności w wydarzeniach organizowanych przez markę.
Efekty współpracy
Zwiększenie liczby klientów uczestników w wydarzeniach
Wzrost obserwujących na Linkedinie oraz Instagramie
Zbudowanie więzi i zaufania w oczach odbiorców
Kreacja wizerunku w nowoczesnym, biznesowym tonie
Nadanie wyższego celu marce i unikalnej narracji
Zwiększenie liczby klientów uczestników w wydarzeniach
Wzrost obserwujących na Linkedinie oraz Instagramie
Zbudowanie więzi i zaufania w oczach odbiorców
Kreacja wizerunku w nowoczesnym, biznesowym tonie
Nadanie wyższego celu marce i unikalnej narracji
Branding wydarzenia
Topowe lokalizacje Warszawy
Współpraca obejmowała branding wydarzeń, które miały miejsce w topowych lokalizacjach w Warszawie, m.in. w PGE Narodowym, Pałacu Kultury i Nauki oraz w Multikinie w Złotych Tarasach.
Współpraca obejmowała branding wydarzeń, które miały miejsce w topowych lokalizacjach w Warszawie, m.in. w PGE Narodowym, Pałacu Kultury i Nauki oraz w Multikinie w Złotych Tarasach.
Key visual identity
Budowa biznesowego wizerunku
Efektem działania była kreacja biznesowego wizerunku flagowego projektu founders – konferencji Founders Mind zrzeszającej setki polskich przedsiębiorców.
Efektem działania była kreacja biznesowego wizerunku flagowego projektu founders – konferencji Founders Mind zrzeszającej setki polskich przedsiębiorców.
Social media
5-krotny wzrost obserwatorów
Efektem współpracy był wzrost liczby uczestników w organizowanych przez markę wydarzeniach oraz zwiększenie liczby obserwatorów na platformach Linkedin oraz Instagram.
Efektem współpracy był wzrost liczby uczestników w organizowanych przez markę wydarzeniach oraz zwiększenie liczby obserwatorów na platformach Linkedin oraz Instagram.
Chcesz podobnie
rozwinąć firmę?
SŁOWIARA jest tu po to, aby natchnąć Ciebie oraz Twój brand do działania!